MAF Bosch HFM5 sensora pārbaude

Sliktas dzinēja darbības iemesls ļoti bieži ir problēmas ar MAF sensoru.
Bosch HFM5 gaisa masas mērītājā pārbaudes metodika ir ļoti vienkārša - pie ieslēgtas aizdedzes un nestrādājoša
dzinēja spriegumam signāla vadā jābūt 0,98 ... 1,02 V robežās.
Ja rādījums ir virs 1.03 V, iespējami - apgrūtināta vai neiespējama iedarbināšana, jaudas zudums, nepareizas izplūdes gāzes ( dīzelim - paaugstināta dūmainība ),
kļūdas un degošs "čeks". Pie kam, kļūdas var būt, piemēram, par aizdedzi, adaptācijām u.c., ne tikai par MAF.
Visbiežāk, šajā gadījumā ( kad MAF rādījumi nav normā), dzinēja vadības bloks kļūdu vai kļūdas nereģistrē vispār.
Tad atliek tikai pamērīt MAF Bosch HFM5 sensoru ar multimetru un, vēlams, analizēt dzinēja Live Data.
No Bosch (rūpnīcas kalibrējuma pārbaude ) :
- temperatūra 20 grādi;
- MAF horizontālā stāvoklī;
- noslēgt MAF ar piemērotiam vākiem;
- pieslēgt 5V uz 4. kontaktu;
- pieslēgt 12V uz 2. kontaktu;
- pieslēgt "masu" uz 3. kontaktu;
- izmērīt spriegumu uz 5. kontakta, jābūt 0,97 ... 1,03V.

